kliknij na wybrane
zdjęcie, aby go powiększyć |
|
KSIĘŻNA wg Fiodora Rokotowa
Tkany w Polsce w 1980 roku.
W zbiorach nieznanych (Cepelia).
Nr gobelinu 4
|
|
FRYDERYK CHOPIN
Tkany w Polsce w 1981 roku.
W zbiorach własnych.
Nr gobelinu 6 |
|
WŁADYSŁAW REYMONT
Tkany w Polsce w 1981 roku.
W zbiorach własnych.
Nr gobelinu 9 |
|
DAMA Z ŁASICZKĄ wg Leonardo
da Vinci.
Tkany w Polsce w 1982 roku.
W zbiorach rodziny Zielonków w Kanadzie.
Nr gobelinu 11 |
|
DZIEWCZYNA 2 wg Alfonso
Mucha
Tkany w Polsce w 1982 roku
Własność Basi Jagodzińskiej z Warszawy
Nr gobelinu 12 |
|
IGNACY PADEREWSKI
Tkany a Polsce w 1981 roku
W zbiorach własnych.
Nr gobelinu 13 |
|
ZIMA wg Ślewińskiego
Tkany w Nigerii w 1983 roku.
W zbiorach rodziny Zielonków w Kanadzie.
Nr gobelinu 14 |
|
BAOBAB 1 wg Kujawskiej
Tkany w Nigerii w roku 1984 roku.
Własność Marii Razner z Chorwacji
Nr gobelinu 16 |
|
BAOBAB 2
Tkany w Nigerii w 1984 roku
Własność Państwa Wróblewiczów z Kanady
Nr gobelinu 17 |
|
DON QUICHOTE wg Picassa
Tkany w Nigerii w 1984 roku.
Własność Mr Preston z Anglii
Nr gobelinu 20 |
|
FULANKA wg akwareli Janusza
Zielonki
Tkany w Nigerii w 1985 roku.
Własność rodziny Zielonków w Kanadzie
Nr gobelinu 22 |
|
GWARI WOMEN wg akwareli
Janusza Zielonki
Tkany w Nigerii w 1985 roku.
W zbiorach rodziny Zielonków w Kanadzie
Nr gobelinu 24 |
|
KARY KOŃ
Tkany w Nigerii w1985 roku
Własność rodziny Ekanayaka z Kanady
Nr gobelinu 25 |
|
MADONNA wg Edwarda Muncha
i POPIERSIE MŁODEJ DZIEWCZYNY wg Picassa
Tkane w Nigerii w 1986 roku
W zbiorach Pąństwa Marczaków z USA
Nr gobelinów 26 i 23 |
|
PŁACZĄCY EDIE wg Bragolina
Tkany w Nigerii w 1986 roku
W zbiorach Państwa Marczaków w USA
Nr gobelinu 27 |
|
MŁODA DZIEWCZYNA wg Mira
Fujika
Tkany w Nigerii w 1986 roku
Własność rodziny Zielonków w Kanadzie
Nr gobelinu 28 |
|
BIAŁY KOŃ
Tkany w Nigerii w 1986 roku.
W zbiorach Państwa Michalskich w USA
Nr gobelinu 29 |
|
PORTRET MŁODEJ DZIEWCZYNY
wg Rubensa
Tkany w Nigerii w 1987 roku.
W zbiorach rodziny Zielonków w Kanadzie.
Nr gobelinu 31 |
|
PORTRET KOBIETY
wg Picassa (1901)
Tkany w Nigerii w 1988 roku
W zbiorach rodziny Zielonków w Kanadzie
Nr gobelinu 34
|
|
SŁONECZNIKI
wg Van Gohga
Tkany w Nigerii w 1988 roku
W zbiorach rodziny Zielonków w Kanadzie
Nr gobelinu 35 |
|
WIDOK NA MARTIGNES wg
Andre Deraina
Tkany w Nigerii w1988 roku
Własność Erica Barthy ze Szwajcarii
Nr gobelinu 36 |
|
POLA NEGRI wg Jana Styki
Tkany w Nigerii w 1989 roku
Własność Mr Giovanni z Włoch
Nr gobelinu 38 |
|
WIECZORNY POŁÓW wg Richarda
Earla Tompsona
Tkany w Nigerii w 1989 roku.
W zbiorach własnych
Nr gobelinu 40 |
|
NA ŁĄCE wg Lucjana Mianowskiego
Tkany w Nigerii w 1989 roku.
W zbiorach własnych
Nr gobelinu 41 |
|
Akt NA KANAPIE wg Amadeo
Modiglianiego
Tkany w Nigerii w 1989 r
W zbiorach własnych
Nr gobelinu 42 |
|
WIATR wg Otara Jiszkarianiego
Tkany w Nigerii w 1989 roku.
Własność Państwa Suchorów z Lublina
Nr gobelinu 43 |
|
OGRÓD W GIVERNY wg Clauda
Moneta
Tkany w Nigerii w roku 1990 roku.
W zbiorach własnych
Nr gobelinu 44 |
|
DRZEWA NAD WODĄ wg Sergieja
Podjerwiańskija
Tkany w Nigerii w 1990 roku
Własność Państwa Suchorów z Lublina
Nr gobelinu 45 |
|
IRIS PANNEAU wg Alfonso
Muchy
Tkane we Francji w 1990 roku
W zbiorach własnych
Nr gobelinu 46 |
|
STARS : THE POLESTAR,
EVENING, MORNING, MOON Wg Alfonso Muchy
Tkane we Francji w latach 1993-95
W zbiorach syna Pawła
Nr gobelinów 47,48,49,50 |
|
STAŃCZYK wg Jana Matejki
Tkany we Francji w 1996 roku
W zbiorach syna Pawła
Nr gobelinu 51 |
|
SZKOŁA ATEŃSKA wg Rafaela
Santi
Tkany we Francji w1997 roku
W zbiorach własnych
Nr gobelinu 52 |
|
IRYSY wg Van Gohga
Tkany w Polsce w 1999 roku
W zbiorach własnych
Nr gobelinu 53 |
|
LA VELETA wg Rafaela
Santi
Tkany w Polsce w 1999 roku
W zbiorach prywatnych
Nr gobelinu 54 |
|
KOŃ 4
Tkany w Polsce w 2000 roku
Własność Arka Wójcika
Nr gobelinu 55 |
. |
DZIEWCZYNY Z THAITI wg
Paula Gauguina
Tkany w Polsce w 2001 roku
W zbiorach własnych
Nr gobelinu 57 |
TRADYCYJNA TECHNIKA TKANIA GOBELINÓW
(informacja zamieszczona na prośbę "kub@nka" z księgi
gości) |
|
Warsztat do tkania gobelinów jest samodzielnie wykonaną
prostą ramą z listew drewnianych, na której zamocowana jest pionowo
osnowa z nici lnianych. Pod taką osnowę podkłada się karton ze szkicem
lub naturalnej wielkości kopie gobelinu. Do tkania używa się wełny
naturalnej, farbowanej we wszystkich koniecznych kolorach. Małe odcinki
wełny wplatamy ręcznie w osnowę ściegiem płóciennym.
Taką technikę nazywamy gobelinową lub arrasową, rzadko tapiserią.
Żona nauczyła się tkać jako dorosła osoba w Państwowym Ognisku Artystycznym
w Warszawie, ul. Ogrodowa 4, tel. (022) 6351960. (godz. 17-19). Potem
praktykowała u Pani Jolanty Śladowskiej. |